Новомосковськ отримав рекомендації, як піднятися в рейтингу прозорості та рейтингу підзвітності.
У рамках Тижня Відкритого Уряду-2021 відбулася робоча онлайн-зустріч представників Новомосковської міськради з експертами Transparency International Ukraine. У ній взяв участь міський голова Сергій Рєзнік.
Цей захід став першим кроком до забезпечення вимог щодо відкритості влади для городян та забезпечення участі громадськості у прийнятті важливих для міста рішень.
Під час онлайн-спілкування Новомосковськ отримав рекомендації від експертів Transparency International Ukraine, як набрати 15-20 балів у рейтингу прозорості та рейтингу підзвітності українських міст. Аналітик програми «Прозорі міста» Євген Саполович порадив:
- Забезпечити належне функціонування всіх сторінок сайту міськради (мінімізувати випадки появи сторінки 404).
- Регулярно завантажувати на сайт та оновлювати набори даних, які підлягають обов’язковому оприлюдненню.
- Забезпечити швидкий доступ громадян до інформації за рахунок анонсів заходів (сесій, засідань виконкомів тощо).
- В умовах карантину використовувати електронні майданчики (Zoom, E-dem) для консультацій громадян та проведення громадського обговорення бюджетних питань, регуляторних актів, тарифів на ЖКГ та проїзд у громадському транспорті, а також інших важливих для містян питань.
- Моніторити відгуки людей на платформі E-dem та відповідати на них, щоб налагодити діалог з представниками громади.
- Ухвалити етичний кодекс працівників місцевого самоврядування та керівників комунальних підприємств.
- Оприлюднити фінансову звітність та статути КП, а також біографії їх директорів.
Загалом рівень прозорості міст України оцінюється за 14 показниками досліджень. У якості прикладів для наслідування експерти Transparency International Ukraine наводили Слов’янськ, Кропивницький та Маріуполь.
Наразі Новомосковськ у рейтингу прозорості перебуває на тих самих позиціях, що й в 2019 році. Міський голова Сергій Рєзнік поставив амбітне завдання значно покращити цей результат. Керівниця програми «Прозорі міста» Олена Огороднік та менеджерка з комунікацій Марія Сокольчук висловили щире бажання у цьому допомагати і за необхідності надавати пояснення та консультації.